Škola se výrazně podílí na formování duše mladého člověka mnohdy až do 25 let života. Můžeme být hrdí na to, že z našeho národa vzešel velký myslitel a „učitel národů“J. A. Komenský. Mimo jiné jeho snahou bylo umožnit vzdělání všem bez rozdílu. Dokonce upřednostňoval méně nadané, kteří podle něho potřebují ještě více pomoc a vzdělání. Kladl velký důraz na to, aby žáci nebyli přetěžováni. Zastával názor, že pokud žáci něco neumí, je to chyba učitele, nikoli žáků. Bojoval proti mechanickému učení a chtěl, aby vyučování bylo zábavné.
Jestliže nová auta (stroje!) potřebují tzv. dobu zajíždění tedy jakéhosi jemnějšího režimu, o co více toto jemnější zacházení potřebuje dítě v 1. ročníku základní školy. Přechod z relativně volného režimu mateřské školy do víceméně striktně biflovacího režimu školy představuje pro křehký dětský organismus šok. Někdo může namítnout, že dětský mozek je jako bouřlivé mladé víno, že doslova překypuje obrovským potenciálem k učení se nových věcí. To je pravda. Ale je zde jeden důležitý aspekt. Způsob jak dostat obrovské množství informací do šedé kůry mozkové. V této souvislosti je třeba zdůraznit, že naše školství stále ještě není schopno připustit obrovskou jedinečnost každé lidské bytosti.
V současnosti v ČR velmi rychle narůstá počet alternativních škol. 75% rodičů by upřednostnilo alternativní školu před klasickou. Nemělo by naše klasické školství na tuto alarmující situaci promptně zareagovat?
Ve fy Masáže Kroměříž se tážeme: „Pane „učiteli národů“ Jane Amosi Komenský kampak zabloudilo naše školství od Vašich moudrých myšlenek?“